Gold Clock

Thursday, January 27, 2011

??????

Assalammualaikum.....
 
emmm...dh lma xdpt buka blog....biasalah bz skit stdy kn...hehehe...ye2 je aku nih stdy...hahaha..mmg aku stdy pon...emm..lately nih byk btol mslh yg menimpa aku...biasa la kn nama pon kehidupan yg penuh ngn pancaroba kn...kejap kita kat atas kejap kita kat bwh...kdng2 kita senang kdng2 kita susah....itu la nma nya kehidupan...ape la yg aku bebelkn nih...ngeee....Emmm...ada kah mdiamkan diri tu lbh baik dr bersuara???pd aku yesss....sbb bila kita ckp org x caya ape yg kita ckp tu...sng je bg aku...snyp je...biar dia lama2 dia sedar sndiri....itu pon klu nk sedar la....
Biasa lah....bkn semua org blh terima ape yg kita ckp....biasala manusia tu ego...ada pendirian masing2....bkn nk kata org kn..aku pon kdng2 ego gak....hahahah....x elok btol perangai kn...tp nk wat mcm mna kn...kdng2 pnt gak bila selalu mengalah tp org x pnh nk hargai....lastnya fed up....wat dont know je la....x luak pon klu ko ego pd tmpat nya....but jgn la tlalu tggi sgt ego tu..nanti ada lak org yg bnci kat kita....biasa lah x semua org nih suka kat kita kan....mcm mak aku selalu ckp pd aku " kak manusia ni rambut je sma hitam tapi hati lain2"....so....kat situ kita blh fikir kn dan nilaikn sendiri....kdng2 org yg rapat ngn kita tu yg suka tikam kita dr belakang....emm..tah la...
 
So...ni la rencah kehidupan dlm hidup kita...ada pahit manis masam dan masin nya kehidupan..baru la lengkap kehidupan kita tu....klu manis je x best lak....sntiasa sng xde psng surut dlm khdupan...depend la pd individu yg melalui liku2 kehidupan yg penuh mencabar nih....sma ada mampu @  x...klu x mampu mohon la pd yg Maha Esa agar DIA mengurangkan rasa itu....ok la....out la...ape yg aku bebel pon aku xth...just tulih ape yg aku rsa saat nih je...heheheh....daaa....smpai ketemu lg...
 
Assalammualaikum.....
 
 
 
 

Saturday, January 1, 2011

SukA @ X sUka???


 Assalammualaikummm.....

hai pe kabar????hahahaha...sje je mlm ni nk bckp psl suka @ x suka???.....aku boring xde ape yg nk wat....ni yg aku terfikir.....emmm.......
aku xth la knp aku nk ckp psl ni mlm ni...mcm2 la...ni yg tkuar dr kpla otak aku ni so aku nk bciter skit la....lg pon ape yg aku ckp ni cuma pandangn aku je...lain2 org lain2 pndangn kn.....so ni pendapat aku k.....
suka @ x suka ni leh kita bgkn dlm pelbagai aspek...x kira la ape pon kn...ttg perasaan ke ttg hati ke???ekkkkk...hati n perasaan sma je kot....ngeee.....klu bab hati n perasaan ni ssh nk ckp kn...se2tgh org ni sng je nk luahkan ape yg dlm hati diaorg...se2tgh org xleh nk luahkn ape yg ada dlm hati diaorg..lain2 org lain sikapnya kn....klu bab perasaan ni....ssh kn bila kita suka org tu tp org tu x suka kita....ssh gak klu org tu suka kita tp kita x suka org tu....emmmmm....mcm mna????ssh kn...se2tgh org berfikir lbh baik kita terima org yg syg kita drpd kita tnggu org yg kita syg tu....tp sush kn nk bntuk hati tu untuk terima ape yg kita x suka tu...memakan msa yg lma...klu ia dpt d bntuk dgn baik..alhmdulillah...klu x dpt d bntuk???mcm mna????emmm...aku pon x pndai sgt bab hati n perasaan ni....cuma pd aku kita blh blja ia drpd pengalaman.....ambik pengajaran dr pengalaman....
Smpai sni je la aku nk ckp..dh xde idea.....hehehehe.....ni just pndngn aku aje....selebihnya terletak pd hati n fahaman se2org tu..mcm aku ckp awl2 td...lain2 org lain pndangn & pendapat kn....so...ni just my komen...nothing else....
okkk...daaaaaaaa.....
Assalammualaikum....daaa....nite....