Gold Clock

Saturday, March 19, 2011

8 TaHuN......Satu tEmp0H yAng LamA..

Assalammualaikum...

Emm entry kali nih aku nk ckp psl phbungn yg dh aku jalin hampir 8 thun..huhuu..lama kot...setahun aku knl dia...pastu org kata bcnta la kn..kih3...hampit 5 thun aku bcnta ngn dia...tp lastnya xde jdh..kami pts..huhu...dh kat 2 thun gak la aku pts ngn dia...tp sejak kami pts nih...aku rsa dia makin dekat dgn aku...huuhuhu...bru ni aku lost cntact ngn dia...mmg x leh nk cntact langsung....1 hari tu aku teringt sgt2 kat si dia...mklum la bak kata org cnta ptama ssh nk lupakan..kan3....hehehe...tgok2 mlm tu dia cntct aku kat fb...aku hepy sgt2...sbb nya Allah mdgr suara hati ku...terima kasih YA ALLAH kerna KAU mdgr SUARA HATIKU dan memakbulkan doa ku supaya aku dpt cntct dia lg....amin...akhirnya semua dh tjwbkn..


Msti org pelik kn knpa la aku still leh bhubungan dgn dia kn....mklumla..kami dh bjnji yg wlupon kami dh pts kami ttp bkwn..alhmdulillah...kami dpt kota jnji kami tu dgn baik tnpa sebarang mslh setakat nih..alhmdulilah kerana ALLAH memudahkan urusan kami dlm bkawan kn....org msti ckp aku BODO kan sbb blh lg baik dgn dia..itu la kelebihan kami..alhmdulilah wlupun ssh kami ttp cuba yg tbaik wat kami...

Emm ok la..aku nk mkn..lapo..hehehe...aku xth nk tulis ape lg sbnrnya..ape2 pon doakn la hbngn kami ni bkekalan dan harp xde la org yg dngki ngn hbngn kami...mmg la ssh nk lupakn dia..tp dgn masa aku dpt belajar untuk terima dgn hati yg tbuka untuk menerima hakikat hbgn kami setakat KAWAN SAHAJA!!! x lbh dr tu..

OK la...tata...Assalammualaikum...
See U Soon....=)











Friday, March 4, 2011

KepeDihaN Hati!!!!

Assalammualaikum....
Dah lama aku x tulis blog aku nih...hehehe...agak lama gak la...mcm biasa la aku sbuk ngn stdy...eh yeke???ngee....tepuk dada tnya la selera nk mkn ape....hahahaha....oooyeeeeeeeaaaaaaaaahhhh aku nk merepek..hehehe...biasa la jiwa aku tgh kcau kn...ni la cara nk hiburkan hati sndiri...x menyakitkn hati pon....heheheheh.....emmm....knp la manusia ssh nk mhargai sesuatu yg berada d depn mata???bila dh hilng bru la nk terhegeh2 nk mencari....klu aku la..msa tu sorry tu say ssh aku nk terima diri dia lg dlm hdp aku melainkan Allah yang berkehendakkan aku kembali pd dia...itu semua Kehendak Allah so aku sebagai hambanya kena la REDHA dgn ujian dan dugaan dlm hdp aku....
emm klu tgok pic nih msti dh leh fhm kn...hehehe...=)



Tu la kepedihan yg aku alami..sgt skt rasanya..tp aku tabahkan gak hati aku nih...wlupon sukar aku harus kuat...aku xnk dia th aku lemah..yess!!! d akui kdng2 aku tlalu rindukn dia tp aku buang perasaan tu jauh2 sbb aku x nk lg ada perasaan mcm tu lg...hahaha..mcm kejam je bunyi nya tp itu la yg tbaik wat aku...klu dgn cara aku mbnci dia blh wat aku melupakan semua tu terpaksa la aku lakukan semua tu....emmmmm....sanggup kah aku nk lakukan???persoalan ni la yg blega2 kat lam pikiran aku...walau ape pon aku harus kuat...wlupon skt kecewa nih sgt2 menyakitkn hati aku...


tido la best..hehehe


Emm ape kena mengena la kan aku ltk pic tido ni ngn entry aku kali nih..hahaha....mcm x logik je kn...mcm xde kena mngena sgt2 kn...haaa....ce pikir ape kena mngena pic nih ngn entry aku kali nih....hahahaha..korg msti bjk kn...msti dpt teka kn....pd yg dpt teka tu mmg terer la kn....aku ltk pic nih sbb aku nk bila aku tido n bgn dr tido aku dpt lupa semua yg dh terjadi pd aku...supaya aku dpt lupakn kepdihan hati yg aku alami...ngn tido la yg leh membuat aku lupa pd semua tu...msa tdo je la kn msa bgn xde mkna nya nk lupa ingt lg ada...tp sekurg2 nya bila aku tdo aku x perlu ingt tu semua...right????


 
Yg penting aku kena happy...dunia belom berakhir bila kau putuskan aku...lalalalalalalaalalala.....hahahahahaahaha....sempat lg aku menyanyi kn....tp mmg betol pon dunia belom berakhir lg..tu semua dugaan Allah wat hambnya nih...so,aku kena REDHA dan PASRAH dgn ujian dan dugaan Allah ini pd aku....yup!!! aku kena happy..lets by gone,be by gone...ekkkk betol ke ape yg aku ckp tu...hahaha...sng ckp la yg dh lepas tu biarkanlah ia terjadi x perlu d keng lg...


Ok la..aku nk tdo..sgt2 ngntuk nih...hehehe...
tata....assalammualaikum...
see you soon...









Monday, February 7, 2011

PeniPuaN!!!

Assalammualaikum...

emm...dh lama aku x buka blog kn...ni baru ada kesempatan...hari nih punya entry psl penipuan....aku geram btol la....ptt ke aku diamkn diri klu aku th ada org tipu aku???atau aku ptt bongkar kn penipuan dia??haihh...pusing2...klu nk bkawan ngn aku knp perlu menipu???xleh ke nk jujur ngn aku???aku lbh sng bila org jujur ngn aku....tu lbh baik pd aku...dr menipu aku.....eeeeeeee.....geram2....
haihhh...klu aku dpt org tu..aku nk wat mcm ni ke???dok blasah org...hahaha....xptt...mslh x kn setel klu dgn kekerasan kn....kecuali klu dh xde jln penyelesaian...tp nih...aku pon xth nk wat pe...aku mmg x suka org menipu aku...tp aku ni lak jns x smpai hati...wlupon org dh wat mcm2 kat aku...aku still lg blh snypkn diri...biarkn je org wat ape pon...aku x bls pon....baik betol aku kn bila org wat jht ngn aku,aku x bls....hahahaha....xleh blah puji diri sndiri...tp tu la aku...emmm...cuma jgn wat aku mrh..klu aku mrh....tggu la...mmg pedas t.... sabo je la...dugaan hdp aku nih...

mmg aku x suka org menipu aku...tp ada org ckp...mybe se2org tu menipu demi kebaikan....mybe pd aku...tp x kn selamanya nk hdp dlm pbohongn???perlu ke??lumrah kehidupan mmg mcm tu kn....aku ni pon manusia gak..kdng2 blh sabar...kdng2 x leh gak nk bsabar....manusia sntiasa melakukan kesilapan..tp kita blh belajar dr kesilapan tu kn...
Emmm..ukhwah mcm ni la yg aku mahu kn...ikhlas tnpa mharap kn ape2 balasan...xperlu menipu..insyallah klu dh mmg d takdirkn kita mjd kwn kita akn mjd kwn juga..dan ini juga kehendak-NYA...DIA knl kn aku dgn se2org nih dgn cara dia menipu aku...hmmm...aku kena redha dgn semua nih..ni la takdir hdp aku kn...

ok la..daa....aku dh xth k ckp pe...mybe ini la takdir yg ALLAH dh tetapkn untuk aku...so,aku kna terima...ok la..dr aku merapu melalut merepek lg pnjg baik aku out dlu..kang klu ikut kn hati yg panas ni....mahu aku terkuar kata2 yg kurg sdp d dgr...baik x pyh...menambah lg dosa aku nih...ngeee......

Assalammualaikum... =)

Thursday, January 27, 2011

??????

Assalammualaikum.....
 
emmm...dh lma xdpt buka blog....biasalah bz skit stdy kn...hehehe...ye2 je aku nih stdy...hahaha..mmg aku stdy pon...emm..lately nih byk btol mslh yg menimpa aku...biasa la kn nama pon kehidupan yg penuh ngn pancaroba kn...kejap kita kat atas kejap kita kat bwh...kdng2 kita senang kdng2 kita susah....itu la nma nya kehidupan...ape la yg aku bebelkn nih...ngeee....Emmm...ada kah mdiamkan diri tu lbh baik dr bersuara???pd aku yesss....sbb bila kita ckp org x caya ape yg kita ckp tu...sng je bg aku...snyp je...biar dia lama2 dia sedar sndiri....itu pon klu nk sedar la....
Biasa lah....bkn semua org blh terima ape yg kita ckp....biasala manusia tu ego...ada pendirian masing2....bkn nk kata org kn..aku pon kdng2 ego gak....hahahah....x elok btol perangai kn...tp nk wat mcm mna kn...kdng2 pnt gak bila selalu mengalah tp org x pnh nk hargai....lastnya fed up....wat dont know je la....x luak pon klu ko ego pd tmpat nya....but jgn la tlalu tggi sgt ego tu..nanti ada lak org yg bnci kat kita....biasa lah x semua org nih suka kat kita kan....mcm mak aku selalu ckp pd aku " kak manusia ni rambut je sma hitam tapi hati lain2"....so....kat situ kita blh fikir kn dan nilaikn sendiri....kdng2 org yg rapat ngn kita tu yg suka tikam kita dr belakang....emm..tah la...
 
So...ni la rencah kehidupan dlm hidup kita...ada pahit manis masam dan masin nya kehidupan..baru la lengkap kehidupan kita tu....klu manis je x best lak....sntiasa sng xde psng surut dlm khdupan...depend la pd individu yg melalui liku2 kehidupan yg penuh mencabar nih....sma ada mampu @  x...klu x mampu mohon la pd yg Maha Esa agar DIA mengurangkan rasa itu....ok la....out la...ape yg aku bebel pon aku xth...just tulih ape yg aku rsa saat nih je...heheheh....daaa....smpai ketemu lg...
 
Assalammualaikum.....
 
 
 
 

Saturday, January 1, 2011

SukA @ X sUka???


 Assalammualaikummm.....

hai pe kabar????hahahaha...sje je mlm ni nk bckp psl suka @ x suka???.....aku boring xde ape yg nk wat....ni yg aku terfikir.....emmm.......
aku xth la knp aku nk ckp psl ni mlm ni...mcm2 la...ni yg tkuar dr kpla otak aku ni so aku nk bciter skit la....lg pon ape yg aku ckp ni cuma pandangn aku je...lain2 org lain2 pndangn kn.....so ni pendapat aku k.....
suka @ x suka ni leh kita bgkn dlm pelbagai aspek...x kira la ape pon kn...ttg perasaan ke ttg hati ke???ekkkkk...hati n perasaan sma je kot....ngeee.....klu bab hati n perasaan ni ssh nk ckp kn...se2tgh org ni sng je nk luahkan ape yg dlm hati diaorg...se2tgh org xleh nk luahkn ape yg ada dlm hati diaorg..lain2 org lain sikapnya kn....klu bab perasaan ni....ssh kn bila kita suka org tu tp org tu x suka kita....ssh gak klu org tu suka kita tp kita x suka org tu....emmmmm....mcm mna????ssh kn...se2tgh org berfikir lbh baik kita terima org yg syg kita drpd kita tnggu org yg kita syg tu....tp sush kn nk bntuk hati tu untuk terima ape yg kita x suka tu...memakan msa yg lma...klu ia dpt d bntuk dgn baik..alhmdulillah...klu x dpt d bntuk???mcm mna????emmm...aku pon x pndai sgt bab hati n perasaan ni....cuma pd aku kita blh blja ia drpd pengalaman.....ambik pengajaran dr pengalaman....
Smpai sni je la aku nk ckp..dh xde idea.....hehehehe.....ni just pndngn aku aje....selebihnya terletak pd hati n fahaman se2org tu..mcm aku ckp awl2 td...lain2 org lain pndangn & pendapat kn....so...ni just my komen...nothing else....
okkk...daaaaaaaa.....
Assalammualaikum....daaa....nite....